kroplaW roku szkolnym 2016/2017 oddziały przedszkolne w naszej szkole przystąpiły do programu „Mamo, tato wolę wodę”, którego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie, zwrócenie uwagi na zagadnienie ochrony środowiska oraz wspieranie rodziców w kształtowaniu prawidłowych nawyków żywieniowych i postawy proekologicznej u dzieci. O programie>>

I zajęcia

Na pierwszych zajęciach, które odbyły się w oddziałach 5 i 6-latków dzieci poznały przygody swoich rówieśników Zosi i Krzysia i pluszaka Zdrojka, którzy podzielili się swoją wiedzą na temat fascynującego świata wody. Dzieci dowiedziały się jak ważną rolę odgrywa woda w organizmie człowieka i ile wody potrzebuje dziecko w ich wieku w ciągu dnia. Poznały również oznaki sygnalizujące pragnienie. Śpiewały wspólnie piosenkę o kropelce wody i ilustrowały ją ruchem. Dzieci wykonały również pracę plastyczną na temat wody. Na koniec zajęć panie wychowawczynie zaprosiły dzieci do napicia się wody z czego bardzo chętnie skorzystały. Zajęcia bardzo podobały się przedszkolakom i już nie mogą doczekać się kolejnego spotkania ze Zdrojkiem. Opracowała Anna Lubera

w1 w2 w3 w4 w6 w7 w8 w9 w10

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

 

 

 


II zajęcia

W czwartek 23 lutego 2017r. dzieci z oddziałów zerowych poznały kolejne przygody swoich rówieśników Zosi, Krzysia i pluszaka Zdrojka, którzy tym razem podzielili się swoją wiedzą na temat pochodzenia wody. Dzieci dowiedziały się jakie są rodzaje zbiorników wodnych oraz poznały stany skupienia wody. Rozpoznawały również rzeczy w jakich znajduje się woda. Śpiewały wspólnie piosenkę „Mamo, tato wolę wodę” i ilustrowały ją ruchem. Na koniec dzieci podzieliły się na grupy i wykonały wspólne prace plastyczne pt. „Źródła wody”. Z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia. Opracowała Anna Lubera

czp1 czp2 czp3 czp4 czp5 czp6 czp7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


III zajęcia

W miesiącu marcu w oddziałach zerowych odbyły się kolejne dwa zajęcia w ramach projektu Mamo, tato wolę wodę. Tym razem spotkania dotyczyły tematyki lasu. Dzieci w ramach zajęć dowiedziały się „co mogą drzewa” i co kryje las. Zapoznały się z rolą wody w życiu drzew, poznały  też korzyści jakie człowiek czerpie z lasu. Wspólnie obejrzały prezentację multimedialną przygotowaną przez panie wychowawczynie. Dowiedziały się z niej skąd się bierze las, poznały różne gatunki drzew i typy lasów, zrozumiały też jak ważne jest sadzenie drzew przez człowieka. Dziewczynki z oddziału 6-latków przedstawiły samodzielnie przygotowany teatrzyk pod tytułem ”Wycieczka do lasu”, który bardzo podobał się dzieciom. Przygoda zwierzątek pokazana w teatrzyku zachęciła dzieci do dbania o rośliny i zwierzęta żyjące w lesie. Na podsumowanie zajęć dzieci wykonały wspólna prace plastyczną ” Drzewko” oraz wzięły udział w quizie wiedzy o wodzie i lesie. Opracowała Anna Lubera

mt1 mt2 mt3 mt4 mt5

 

 

 

 

 

 

 

 

 


IV zajęcia
Kolejne zajęcia w oddziałach zerowych 5 i 6-latków odbyły się pod hasłem” Superbohaterowie są eko”. Na początku zajęć dzieci wysłuchały opowiadania Superwodnych bohaterów, które tym razem dotyczyło segregowania śmieci. Dowiedziały się z niego jak ważne jest dbanie o czyste środowisko wokół nas. Następnie dzieci podzielne na grupy segregowały śmieci do odpowiednich koszy: papier, plastik, szkło, metal oraz bioodpady. Panie wychowawczynie wytłumaczyły również dzieciom  zasady jakich powinno się przestrzegać przed segregowaniem i opowiedziały co się dzieje ze śmieciami po segregacji. Jak na każdych zajęciach dzieci wspólnie zaśpiewały piosenkę „Mamo tato wolę wodę”. Tradycyjnie na zakończenie zajęć dzieci wykonały grupowe prace plastyczne –  kontener na odpady. Opracowała Anna Lubera

IV zajęcie IV zajęcie 4 IV zajęcie (3) IV zajęcie (2)

 

 

 

 

 

 

 

 

 


V zajęcia
Ostatnie zajęcia ramach programu dotyczyły ważnego zagadnienia RECYKLINGU. W ramach tych zajęć dzieci dowiedziały się dlaczego warto segregować śmieci i jak można je wtórnie wykorzystać. W tym celu już na początku programu dzieci wytrwale zbierały butelki po wodzie i innych napojach ze znaczkiem PET. Udało się zebrać aż 325 butelek. Na zajęciu dzieci wytrwale przygotowywały butelki tzn. ściągały etykiety, odkręcały nakrętki oraz zgniatały każdą z nich. Z takich przygotowanych butelek stworzymy ciekawą zabawkę. Opracowała Anna Lubera

V zajęcie V zajęcie 3 V zajęcie 2