Współczesna szkoła daje nie tylko możliwość zapoznania dzieci z ich prawami, ale umożliwia rozmowy i wymianę codziennych doświadczeń na ten temat. Tego typu działania sprawiają, że dzieci są świadome roli jaką odgrywają w społeczeństwie. W oddziałach przedszkolnych w naszej szkole również rozmawialiśmy na ten temat. Na początku zajęć dzieci dowiedziały się dlaczego pierwszego czerwca obchodzimy w naszym kraju Dzień Dziecka. Przedszkolaki z uwagą wysłuchały wychowawczyń i wypowiadały się na temat: „Co to znaczy być dzieckiem? Potem obejrzeliśmy prezentację multimedialną związaną z Deklaracją Praw Dziecka. Po jej obejrzeniu rozmawialiśmy o znaczeniu każdego prawa i wyszukiwaliśmy przykładów poszanowania tych praw. Kolejnym etapem zajęć były wypowiedzi o pozytywnym i negatywnym aspekcie bycia dzieckiem. Wychowawczynie zwróciły uwagę na to, że w niektórych częściach świata prawa dziecka nie są przestrzegane (konflikty zbrojne, praca zarobkowa dzieci, niedożywienie, brak opieki medycznej). Na zakończenie dzieci wykonały pracę plastyczną pt: „Dzieci Świata”.
Opracowały: Anna Lubera i Urszula Wąsik
SZKOŁA PODSTAWOWA
NAUCZANIE
DLA RODZICA
PROJEKTY I PROGRAMY
Prawa Dziecka – jakie prawa mają dzieci?
Stworzone przez ZSG-Gawluszowice /
KALENDARZ
TŁUMACZ / TRANSLATE