ODPADY TO NIE ŚMIECI – TO SUROWCE. #WidzęWięcej – edukacyjna kampania społeczna, w której poruszany jest ważny temat świadomej segregacji odpadów i ekologicznego stylu życia – ma już 15 lat! Celem kampanii jest propagowanie prawidłowych zasad segregowania odpadów, promowanie proekologicznych postaw i ochrony środowiska. Dzieci z oddziałów przedszkolnych i uczniowie klas I-VIII wraz ze swoimi wychowawcami włączyli się w tę ważną akcję. Edukowaliśmy, bawiliśmy, zachęcaliśmy do segregacji. Odpady to nie śmieci – to surowce! Pomimo, że to surowce, starajmy się ograniczyć ich produkcję. Poniżej sprawozdania z akcji.

Oddziały przedszkolne 5 i 6-latki
W ramach obchodów dnia “Dnia bez śmiecenia” podczas zajęć dzieci pogłębiły wiedzę na temat właściwego postępowania ze śmieciami, wykorzystania surowców, recyklingu. Obejrzały filmiki, wykonywały zadania na kartach pracy oraz w grupach samodzielnie tworzyły gry planszowe z zadaniami o tematyce ekologicznej. Opracowały: Anna Lubera i Urszula Wąsik

 

 

 

 

 

 

 

Klasa I
W ramach realizacji akcji „Dzień bez śmiecenia” uczniowie klasy pierwszej:
1. Obejrzeli filmy edukacyjne dotyczące właściwego postępowania ze śmieciami i uczestniczyli w teleturnieju dotyczącym segregacji odpadów.
2. Kolorowali obrazki utrwalające zdobyte wiadomości oraz wykonali różnorodne zadania w kartach pracy (krzyżówki, rebusy).
3. Wykonali praktyczne ćwiczenia dotyczące właściwej segregacji odpadów. Opracowała Lucyna Dec

Klasa II
11 maja uczniowie klasy 2 z racji „Dnia bez śmiecenia” podczas lekcji rozmawiali na temat właściwego postępowania ze śmieciami, wykorzystania surowców, recyklingu. Obejrzeli filmy „Teleturniej Dnia bez śmiecenia”, wykonywali zadania na kartach pracy oraz plakaty, na których przedstawili właściwe segregowanie odpadów. Zapamiętali ważną informację, że dbając o otoczenie, dbamy przecież o siebie! Opracowała Marta Szeliga

Klasa III a
W ramach realizacji projektu ,, Dzień bez śmiecenia” w klasie 3a przeprowadzone zostały pogadanki tematyczne, dzieci kolorowały udostępnione w ramach projektu ilustracje, oglądnęli filmy przesłane w materiałach, uczestniczyli w teleturnieju dotyczącym segregacji odpadów. Na koniec zdobywali punkty odpowiadając na zadawane przez nauczyciela pytania. Akcja utrwaliła pozytywne zachowania dotyczące segregacji śmieci i dbania o czystość naszej planety. Opracowała Krystyna Załucka

Klasa IV
W ramach kampanii Dzień Bez Śmiecenia uczniowie klasy 4 na godzinie wychowawczej oglądali filmy edukacyjne, rozwiązywali zagadki i rebusy związane z segregacją śmieci. Ponadto wychowawca przypomniał uczniom zasady segregacji, zapoznał uczniów z zagadnieniem kultury segregacji. Opracowała Kamila Grochot Dziki

Klasa V
Akcja „Dzień Bez Śmiecenia” została przeprowadzona w klasie 5 dnia 11 maja 2021r. Uczniowie zostali zapoznani z akcją, jej regulaminem oraz z działaniami związanymi z tym przedsięwzięciem. Udostępniono im kartki elektroniczne „Odpady to nie śmieci tylko surowce”. Na godzinie wychowawczej oglądali filmiki związane z segregacja śmieci i z wykorzystaniem odpadów. Uczniowie wypowiadali się na temat prawidłowego segregowania śmieci i zobowiązali się do posprzątania śmieci w swojej okolicy. Uświadomiono uczniom że segregacja śmieci powinna być kontynuowana przez cały rok i wszędzie. Opracowała Bożena Tymuła

Klasa VI
W dniu 11 maja 2021 r. w ramach akcji „Odpady to nie śmieci – to surowce” klasa 6 obejrzała film pt. „Śladami naszych odpadów”. Uczniowie udostępnili kartkę elektroniczną na swoim profilu lub w relacjach na Facebooku a także za pomocą messengera. Oprócz tego uczniowie wykonali plakat propagujący segregowanie śmieci na którym umieścili napis #WidzęWięcej lub #dzienbezsmiecenia. Opracowała Lidia Ślęczka

 

 

 

 

Klasa VIII
Uczniowie klasy 8 włączyli się do edukacyjnej kampanii „Odpady to nie śmieci tylko surowce”. Na godzinie wychowawczej uczniowie rozmawiali na temat konieczności segregacji śmieci, ich ograniczenia oraz ekologicznego stylu życia. Przypomnieli jakie są rodzaje koszy i podawali przykłady odpadów, które do nich wrzucamy. Oglądali filmiki edukacyjne oraz rozwiązywali Quiz. Udział w takich kampaniach jest bardzo korzystny, uświadamia jak ważne jest dbanie o nasze środowisko. Opracowała Teresa Helowicz

Drukuj