Dnia 14 czerwca 2016 roku uczniowie klas IV- VI uczestniczyli w wycieczce do Szczawnicy. Wyjechaliśmy o godzinie 6.00, a na miejsce dotarliśmy około godziny 9.30. Zwiedzanie zaczęliśmy od wąwozu Homole, następnie przeszliśmy obok najwyższej góry Małych Pienin – Wysokiej. Potem wybraliśmy się na Szafranówkę, gdzie mieliśmy kilkuminutową przerwę i  możliwość zjedzenia śniadania „ pod chmurką”. Trasa zaprowadziła nas do bacówki w Drubaszce, tam wysłuchaliśmy informacji o tradycyjnym wyrobie sera owczego – oscypków. Chętni mieli możliwość zakupu tychże wyrobów. Od Drubaszki droga prowadziła  już do Palenicy – celu naszej wycieczki. Nasza trasa widokowa wiodła wzdłuż granicy ze Słowacją. Po dotarciu do kolei linowej na Palenicy, zjechaliśmy podziwiając przepiękne widoki krajobrazu górskiego oraz centrum Szczawnicy. Po pięciu godzinach wędrówki, pokonując odcinek 8 km, dotarliśmy do restauracji „ Halka”, gdzie zjedliśmy jednodaniowy posiłek. Posileni poszliśmy do części uzdrowiskowej Szczawnicy – pijalni wód. Ostatnim punktem wycieczki był zakup pamiątek. Pomimo zmęczenia byliśmy pełni energii i w radosnych nastrojach wróciliśmy do domu. Wycieczka bardzo nam się podobała i chętnie pojechalibyśmy jeszcze raz. Zobacz zdjęcia>> Opracowała: Alicja Stec